[via viagemsemprograma.com]
[eng]
Last weekend I was on duty at the museum and I took the chance to visit the exhibition "Alvaro Siza. Viagem sem programa", celebrating the Portuguese architect (who has just been awarded with the Leone d'Oro for Lifetime Achievement at the 13th International Architecture Exhibition of La Biennale di Venezia).
I found it pretty unusual, as it's not about Siza's works as architect, but shows drawings from his private notebooks, a delicate collection of sketches about his friends, his family, people he met and places he visited during his journeys.
I really liked how the works were displayed, to enhance the essentiality and genuineness of Siza's drawings.
Definitely worth a visit.
"Alvaro Siza. Viagem sem programa"
29 August - 11 November 2012
Fondazione Querini Stampalia
Santa Maria Formosa, Castello 5252, Venice
Free entry
www.viagemsemprograma.com
[ita]
Lo scorso fine settimana ero di turno in museo, così ne ho approfittato per vedere la mostra "Alvaro Siza. Viagem sem programa" dedicata all'architetto portoghese (che ha appena ricevuto il Leone D'Oro alla carriera in occasione della 13° Mostra Internazionale di Architettura della Biennale di Venezia).
L'ho trovata piuttosto insolita dato che non riguarda il lavoro di Siza come architetto, ma espone i disegni dai suoi quaderni personali, una delicata raccolta di schizzi che ritraggono i suoi amici, familiari, le persone che ha incontrato e i posti che ha visitato durante i suoi numerosi viaggi.
Mi è veramente piaciuto come è stata allestita la mostra, in modo da saltare l'essenzialità e la genuinità dei disegni di Siza.
Decisamente vale una visita.
"Alvaro Siza. Viagem sem programa"
29 Agosto - 11 Novembre 2012
Fondazione Querini Stampalia
Santa Maria Formosa, Castello 5252, Venezia
Entrata libera
www.viagemsemprograma.com
[via viagemsemprograma.com]
Nessun commento:
Posta un commento